Bra dag. Förmodligen

Idag blir en bra dag. Fast den börjar helt kasst. Börjar med teaterskola, ska alltså dansa finsk polka i en timme. Men sedan bär det förmodligen av till stan. Ska bli spännande. Funderar på att ta med kameran, ska bli mys. På måndag lagar jag mat. Funderar på att ställa till med fest, fast nej. Det får vänta. Ska nog försöka skaffa lite abba, och fina artister!

En sak jag har funderat på, det är, varför lyssnar ryssar på engelsk musik...? Jag menar, hur kul är det att lyssna på något som man ändå inte förstår? För mig är det ganska konstigt. Visst lyssnar jag på fransk och arabisk musik ibland.. Men jag menar, folk som säger att dom endast lyssnar på engelsk musik, men vet inte vad en t-shirt är.. Jag menar, vad är grejen..
För någon dag sedan satt jag på spårvagnen och det satt två "gangster killar" bakom oss, dom kunde lite engelska, för när dom hörde mig och Masha prata på ryska och engelska så tänkte dom styla lite.. Vilket ledde till att man hörde att dom kunde säga lite som i stil med " Motherfucker, fuck you, thank you, joss" Joss var nog Yes, eller så var dom nog inte så säkra.. Men iallfall.. Det är också fint. Att dom försöker... he he.

Med tanke på att ingen kan engelska så blir man i princip tvingad att lära sig ryska, verkligen. Nu kan man det mesta, så man överlever. Vilket känns bra, men ibland när man inte vet vad man ska säga så blir det jävligt jobbigt. Man vill bara strypa idioterna till Engelska lärare. Den bästa läraren på våran skola, engelska lärare alltså, hon pratar i princip enbart ryska med eleverna. Vilken pang lärare va?


Nu ska jag snyta mig och gå till skolan, har teater skola. Yes. Så extremt pepppppp? nej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0