Казань!!!

Dit ska jag. Förhoppningsvis. Det bästa är att det kommer att funka! Dock ska jag prata med våra volontärer imorgon och fråga ifall det är möjligt. Vilket det är, för att vi har rätt att ta ut en liten semester! Så nu ska vi se en helt ny stad, bara vara jätte fria! Det bästa är att vi kommer bo på värsta sunk hotellet. Toalett i korridoren, fast vi har kabel tv. Kommer säkert bli som ankomstlägret i moskva där hälften av kanalerna var porr. Resten var kanaler med alkoholreklam. Nej ryssland har faktiskt bra tv kanaler, men kanske inte på dåliga hotell... Frukost ingår inte, men man får tacka gudarna för att maten i ryssland  är billig. Som ni ser är det som att planera en sommar charter. Men nu så är det mer verkligt. Det kommer förhoppningsvis att hända! vilket gör att jag är så himla glad! Åh, fina människor, äckligt hotell, fin stad.

Som ni ser är fördelarna större än nackdelarna! Axel strikes again

Jag har en favoritlärare, men hon är inte ens min lärare! Hon är bara så himla gullig. Hon är lärare i franska, och vi har en fin relation. Vi brukar prata ibland, hon är alltid den första jag ser när jag kommer in i skolan. Det gör min dag, för hon bara står där och ler, vi säger godmorgon. Åh, idag så hjälpte hon mig istället för att gå till sin lektion, det kallar jag för en riktig polare! Hon och jag. Jag och Елена Павловна! Det kanske låter konstigt, men ni har inte sett vissa lärare. Dom är galna. Dom tvekar inte en sekund på att förnedra dig inför hela klassen. Men inte min franskalärare. Jag har dock inga franska lektioner, förutom ibland då jag går för jag inte har någon annan lektion. Men hon är en bra kvinna. Iallfall mot mig. Det bästa är att det är bara mig av alla utbytesstudenter som hon är så här emot. Jag tror att hon känner att vi hör ihop. Som kompisar alltså.


Något annat i ryssland. Jo, presidenten var här för några dagar sedan och invigde ett monument av Jeltzin. Vilket egentligen var ganska coolt. Men jag hade lovat mamma att inte gå dit eftersom det var terrordåd på en flygplats i moskva.. Ologiskt, men ändå logiskt. Jag känner inte för att dö i en terrorattack, eller förlora en arm.. Nej tack.
Men jag satt på ett kafe med ryska kompisar och chillade. Det var ok

Igår var jag i ett shoppingcenter som heter Мега! Dock hade jag inga planer på att köpa något överhuvudtaget, förutom mat, för jag var hungrig som satan. När vi kom dit var det rea på precis allt.. Gick in på Zara och hittade en halsduk som jag ville köpa i början av året, men då var den för dyr, runt 1500 eller 2500.. Kommer inte ihåg, men dyr var den. Igår köpte jag samma halsduk för 399 rubel. En tröja, ganska basic men helt ok för 299 rubel. Ja ni. Det är fynd. Sen gick vi till en annan affär där jag köpte en väska för 499 rubel. Så nu har jag ryska saker... Skojade bara, det är kinesiskt. Made in china..

Varför finns det knappt bilder i bloggen? Jo för att mitt internet och jag har inte samma relation som jag har med franskalärarinnan. Vilket är lite tråkigt.. Men okej.. Ska lägga in lite bilder nu. Bara för er. Kommentarer vore också fin. Kritik.


Nikon moment som jag säger..


Sagolika träd. Fint är det


En annan underbar kvinna. Våran bibliotikarie! Just nu läser vi Gogol. Jag har aldrig mött en person utanför min familj som stöttat mig så mycket som hon gör... Fint som snus

Alla afsare i min stad. Inklusive jag. Fina är vi..



Ungefär såhär mörkt är det just nu. Snöar gör det idag igen.



Tack för att ni läser.

Passar på att dra en frågestund. När det är runt 10 frågor så svarar jag på dem.
KÖR HÅRT


Kommentarer
Postat av: Moa

Axel du skriver för sällan...men när du skriver, skriver du bra!

Du ska bara veta hur jag sitter och småskrattar och ler när jag läser om dina äventyr.

Saknar dig av hela mitt hjärta!

2011-02-03 @ 18:55:47
Postat av: Kristina O-L

Hej! Franska och bibblan!! Woow wow! Hälsa båda damerna att jag gillar dem!

Fråga 1 - Vad menar du med Nikon monument?

Fråga 2 - Gillar ryssarna din ryssmössa?

Fråga 3 - I Sverige är det tydligen VÄLDIGT populärt just nu med "sparkdräkt" typ...En HEL joggingoverall..Är det kanon eller kalkon med ryskt mått mätt?

3 down, 7 to go....

2011-02-03 @ 21:07:42
Postat av: Rutan

Varför verkar det (halvt avklädda ) klä sig på en av bilderna ? Har de badat i någon vak ?

2011-02-04 @ 09:58:09
Postat av: Lisa

Vad var det som fick dig att åka till Ryssland?

2011-02-07 @ 21:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0