Ett datum. En annan dag

Något som jag anser är ganska jobbigt är mitt mobila internet. Jag vet inte hur det fungerar i dom andra regionerna, men i sverdlovskaja oblast så funkar det väl helt ok. Mitt första modem var av abonenten MTC, jag hade tre månader, köpte en,  fick två gratis. Dock så betalade jag alldeles för mycket. Det var så segt att jag knappt kunde vara inne på facebook. Men iallfall, jag bestämde mig för att bita ihop och faktiskt använda det jag betalat för. Priset var 500 rubel. Vilket är väldigt lite.. Om man tänker efter.. men iallfall, det varså extremt dåligt.

Mitt nuvarande modem är från Beeline. Vilket fungerar på morgonen. Då kan man läsa nyheterna, kolla på youtube klipp. Ja väldigt mycket. Men på kvällarna bli nätet överbelastat och det är extremt segt. Dock fick jag 2 månader gratis här också. Så om tre månader så ska jag byta igen, och köpa Megafon. Som ska vara snabbare.

Slutsats: Om du åker till ryssland, förvänta dig inte att det funkar. Förvänta dig inte att få hjälp i affärerna. Den hjälpen du får är i princip, att du ska betala 100 rubel mer och sen kanske det funkar. Ingen vet riktigt hur det funkar. Ibland funkar det, ibland inte. Men iallfall. Om man bor i moskva eller st petersburg så kanske det funkar bättre. Jag vet inte.


Del två


Det bästa med att åka med AFS i ryssland är att det är konstant läger. Läger och resor hela tiden. Jag tycker det är ett enormt plus, jag har varit i många städer, vilket har varit extremt lärorikt och spännande. Som resan till Sibirien, som var extremt bra. Det uppskattas så himla mycket, att man inte bara sitter på ett och samma ställe. Det är ett enormt stort plus. Våra volontärer är också guld värda. Det går inte att beskriva med ord hur mycket jag uppskattar deras hjälp. Deras kärlek.






Sommaren är också planerad nu. Det kommer bli fest, med stora bokstäver. Det kommer bli enormt bra. En vecka i kroatien med min bästa kompis. ÅH. Så underbart så man nästan går sönder. Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0