Hemlängtan... problem eller inte?

Hemlängtan slår nog alla, någon dag. Även fast man älskar landet man är i så slår det till en dag. Man vaknar på morgonen och allt verkar lovande, man äter frukost och bestämmer sig för att göra något roligt, man gör något roligt. Man har en underbar dag, men helt plötsligt slår det till. Det kan slå så jävla hårt så man knappt kan andas. Det kan vara att man ser någon som har samma kroppsspråk som ens pappa, eller någon som ser ut som ens farmor eller mormor. Det gör ont. Det gör obeskrivligt ont. Jag har bra dagar, dåliga dagar, dagar som börjar bra, slutar dåligt. Dagar som börjar bra och slutar bra. Alla dagar finns hos en utbytesstudent. Ibland finns alla dagar, under en dag, alla känslor upplevs på samma gång. Dagen då man börjar hata landet man är i, den komemr också. Den har precis anlänt till mig. Jag är trött på att våran hiss inte funkar. Jag är less på att min mage konstant gör ont, ingen allvarligt dock, men det är jobbigt. Jag är less på det mesta. Vintern tar aldrig slut, när man tror att våren ska börja, då kommer vintern igen. Det har snöat konstant nu i två dagar. Jag vill inte ha vinter. Jag vill inte har kyla. Jag vill ha sommar och frihet.

Frihet är annorlunda för alla människor, för vissa är det att man kan dricka hur mycket alkohol som helst utan att sina föräldrar faktiskt bryr sig. För andra är det att vara ensam hemma. För vissa är det att man kan vara ute hur sent man vill

För mig är frihet, lite kombinerat med det mesta. Självklart är frihet för mig att man kan vara ute sent, men det är även kombinerat med ansvar och respekt. Jag tycker inte att det är okej att komma hem klockan fem på en onsdags morgon om man har skola efter. Det är varken respekt mot sina föräldrar eller mot sig själv, och framförallt inte mot läraren. Jag tycker att man ska få vara ute hur länge man vill om man kan hantera det. Frihet för mig är ett eget rum. I ryssland så känner jag mig begränsad, om jag stänger dörren så kommer någon in direkt, jag är aldrig ensam. Jag kan inte öppna fönstret om vårat rum är varmt som en bastu för att då kan man bli sjuk. Lagen säger att jag måste vara inne efter tio. Jag längtar hem till lilla uppsala. Jag längtar hem helt enkelt.

Har köpt en as snygg jacka. 700 rubel. En mysig skärgårds kofta, 400 rubel. Ja jag är en jävel på att hitta billiga rea saker. Men dock hittade jag för många så nu är pengarna slut. Yes, känns kul..

Ja. Idag är en dag som man helst vill undvika, men jag har nog undvikit den så länge nu. Så vi möts nu. Låt det bli ett möte. För det är så himla tråkigt. Jag har även den förmågan att sprida mitt humör vidare. Så låt världen skonas från mitt humör. För bådas skull. För allas skull..

Nu ska jag fortsätta vara överlycklig och lyssna på musik så jag inte hör hur mycket oväsen min mage gör.

H-E-J--D-Å


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0