Jag är en idiot. Men en glad sådan

Idag har jag fått perfekta nyheter, min favorit, min älskling, min underbara vän. Hon kommer till moskva, hon kommer vara med på lägret. Det är min kompis från Venezuela, hon har haft pengar problem, för venezuela är knäppa. men det löste sig, så hon kommer dit. Så nu kan jag inte sova för jag är så glad!!!!!!! Känns iförsig festligt.

Kan svara på lite frågor..

Fråga 1 - Vad menar du med Nikon monument?
Fråga 2 - Gillar ryssarna din ryssmössa?
Fråga 3 - I Sverige är det tydligen VÄLDIGT populärt just nu med "sparkdräkt" typ...En HEL joggingoverall..Är det kanon eller kalkon med ryskt mått mätt?

Fråga 4- Varför verkar männen halvt avklädda på en av bilderna?
Fråga 5, vad var det som fick dig att åka till ryssland?

1, Nikon moment är när man lyckas fota en riktigt bra bild. Det är festligt
2, Min ryssmössa gillas, var på ett cafe där en person ville köpa den av mig.. Men jag sa nej, men han fick testa den. Han erbjöd mig 2000 rubel. Men nej sa jag.
3, Onepice, nej. Finns nog inte. Själv tycker jag att det är hemskt. Självmord. Nej fy fan. Nej. Det är inte populärt här.

4, dom har badat i en isvak. Rysk tradition, för hälsan liksom. Festligt

5, Kulturen, nyfikenhet, språket. Allt är bra. Jag var nyfiken helt enkelt, och vill göran något annorlunda.



Samtidigt som jag möter fina människor här så möter jag även många idioter. Har mött internationella idioter, ryska, och ja. Konstiga människor finns överallt, men jag vägrar att tro att alla från Costa Rica är dumma i huvet enbart för att jag träffat en person där ifrån, och den personen i fråga var helt körd. Finns nog fina costa ricare, synd bara att jag fick träffa en mytoman och en idiot överhuvud taget. Han var inte på riktigt, allt var bara falskt. Men tyvärr är alla inte så smarta som mig, utan bildar sin uppfattning om ett land direkt efter dom mött en männsika. Det tycker jag är så trist. Självklart finns det många dåliga människor, men det finns dubbelt så många bra människor. Jag tror på det. Jag har mött så mycket bra människor under den här tiden. Så många nya vänner. Vem skulle kunna trott för ett halv år sedan att jag skulle ha så många nya vänner, från så många olika länder. Det är det bästa, att man verkligen får träffa så många nya människor, se hur dom tänker, hur dom ser på saker och ting. Det är underbart. Allt känns så mycket roligare. Att inte enbart lära sig om rysk kultur, men också massor av andra. Det har gjort mig så open minded, jag vill ut och se världen, jag vill lära mig allt. Jag vill bara se mer. Ha mer. Det jag har upptäckt och lärt mig under dessa månader, det är sådant som man aldrig skulle vetat i vanliga fall. Älska AFS.



Om någon av er funderar på att dra iväg med AFS, gör det! SÅ GRYMT VÄRT

Kommentarer
Postat av: Tina

Vi får hålla tummarna att du får träffa en underbar person från Costa Rica på Arrival i augusti ;-) Vi har en tjej från Costa Rica i Skåne just nu, Lindsay, hon är helt fantastisk!

2011-02-18 @ 07:50:46
URL: http://101.viktbloggerskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0