Ryssland och säkerhet

Idag har jag granskat säkerheten, allmän säkerhet bara.
Idag tog jag en mini buss in till stan, det var där allt började. Jag satt och lyssnade på musik och kom på, vart är bältet? Det är ingen riktig buss det är mer som en skåpbil. Så säkerhetsbälten borde finnas. Tittade omkring och såg att det inte fanns några säkerhetsbälten.. Så jag satt där och tänkte, om vi krockar nu så är jag så körd. Kom fram, eller fram och fram. Jag hoppade av mitt på gatan, inga problem. Åter igen, min säkerhet, det är så lätt att bli påkörd. Anledningen varför jag hoppade av mitt på gatan var för att det inte finns några stationer, där du hoppar av, där är din station. Så jag sprang till ett säkrare ställe. Har åkt med 3 skåpbilar idag, så samma historia gånger tre. Men så är det bara. Men iallfall, när jag gick över gatan så tänkte jag, varför kommer det bilar nu? Anledningen till det var att ibland, eller ganska ofta så kombineras övergångställerna och trafikljusen. Så bilar kan komma lite då och då. Sen gick vi och åkte skridskor, men jag körde inte fullt ut, varför? Ja det tänkte jag på också, varför gör jag inte mitt bästa? Varför åker jag inte jätte snabbt som jag faktiskt kan? Jo, för det finns inga hjälmar. Det existerar inte. Man ser treåringar åka förbi en, utan hjälm. INGEN hade hjälm. Jag tror att om jag skulle ha hjälm så skulle folk mest skratta! Sedan gick vi till ett cafe, satt i kanske max 45 minuter, för att efter klockan tio måste jag vara inne. Eftersom jag är under arton år. Åter igen, bristande säkerhet. Istället för att bekämpa kriminaliteten så begränsar man andra invånare och säger att dom måste vara inne, bara därför vissa förstör. Dock har jag brutit mot lagen några gånger, eftersom bussen brukar vara sen. Att faktiskt staten säger åt dig att vara inne efter klockan tio, är för mig.. Konstigt, att vara inne klockan tio är något som mina föräldrar sa när jag gick i sjuan, och var ute på veckodagar. Måndag till torsdag alltså. Jag gillar det inte alls, jag vill kunna sitta på ett cafe, tills klockan elva och sedan komma hem. Men nej, dumma ryssland. Faktiskt

När vi ändå pratar om bristande säkerhet, så kan jag tala om att i ryssland, så använder man aldrig säkerhetsbälten. Det är sant. Men samtidigt som man inte använder säkerhetsbälten så är man väldigt bra på att dra till sig det om polisen kommer. Så man vet att man gör fel men man gör det ändå. Vilket också är konstigt, för mig. Jag har alltid vetat att det är jätte viktigt med säkerhetsbälten, alltid. Men nu..? Jag vet inte, försöker att använda dom gångerna jag kan.. Men i vissa bilar finns det inte ens säkerhetsbälten, undra ifall dom på bilaffärerna frågar personerna ifall dom vill ha bälten till bilen eller inte? Ja, det kan man ju fråga sig.

Att köra bil alkoholpåverkad är inget problem. Jag har åkt i en bil där kvinnan i fråga hade druckit minst tre glas champange. Kanske inte alkoholpåverkad.. Men iallfall. Det funkar, dom kan göra det. Jag har sett personer vingla iväg till sina bilar, sätta sig bakom ratten, och köra.. Ni kanske tycker att det är konstigt, och det tycker jag också. Men saken är den, att jag tycker inte att det är konstigt. Jag har vant mig. Vilket skrämmer mig. Dock kommer jag aldrig bli som dom. Det får inte hända.


Annars är det kalas. Hejhopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0