Sen kväll.

Japp. Här sitter jag, med en enda anledning, jag vill sova länge. Jag kommer inte sova länge, så alltså sitter jag uppe länge för att sedan vakna senare imorgon. Herren och guden!

Idag var det slutet på Macelnitsa. Alltså så var det fest, eller ja, vi letade efter en. Spenderat två timmar i spårvagnar, två timmar på cafeer och tre timmar med att kolla på balett! Japp. Idag var sannerligen en speciell och bra dag. Köpte även present till min mamma, halsband och örhängen. Kvinnodagen kommer, ledigt i tvådagar och ja, måste köpa till kvinnorna i min närhet. Mamma och syrran. Presenten till syrran köper jag imorrn, eller idag.

Just nu så är jag fattig. Alla pengar är slut, med tanke på att jag ständigt, ständigt måste betala så jävla mycket. Alla hjärtans dag, present. Männensdag, present, Kvinnodagen, Present.
KUL. Spenderar mina pengar på någon annan än mig. KUL. Ja, det är irriterande. Men axel, måste du köpa presenter till alla? Nej, självklart inte, men då kan jag framstås som: Självisk, att jag har brist på respekt, otacksam osv.

Det är rysk kultur, alla sånna här dagar måste firas. Fall för grupptrycket och kulturen, innan dom fäller dig. Alltså dödar dig. Jag försöker enbart vara en bra utbytesstudent och tillfreställa min familj

Visst kan man göra en fin täckning och ge som present, men jag är inte 6 år längre, och dessutom, så blir det mer och mer materialistiskt i ryssland. Dyrare - bättre
Så ja. Så funkar det.

Nu ska jag nog sova. Men först lite mat. Är hungrig


Planerar även ett bombdåd i min blogg. En såkallad bildbomb. Ofarlig. Kulturell. Spännande, dessutom, GRATIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0